בחירת סוג שיש למטבח

שיפוץ המטבח ובחירת סוג שיש למטבח

שיפוץ המטבח ובחירת סוג שיש למטבח

כעושים שיפוץ בבית אחד האזורים שהכי חשוב להתמקד בהם הוא המטבח שמשמש אותנו להכנת הארוחות שלנו, לאירוח, לארוחות משפחתיות ואף כפינת עבודה.

בחירת שיש למטבח היא אחת ההחלטות החשובות ביותר עבור עיצובו ושימושיו. השיש משמש בעיקר עבור פינות עבודה במטבח ועליו מתבצעות פעולות החיתוך וההכנה לקראת הבישול עצמו. על כן נדרש השיש להיות עמיד בפני שריטות, רטיבות ולחות ושהתחזוקה שלו תהיה פשוטה. מעבר לכך שיש למטבח צריך להיות מתאים מבחינה אסתטית ובפן העיצוב לשאר המטבח. לכל סוג עיצוב מטבח מתאים שיש מסוים. השיש משמש גם לחיפוי ולציפוי של אלמנטים שונים במטבח כמו ארונות ובחירה בשיש נכון תיתן טון עיצובי חשוב, מעבר לפונקציונאליות שלו כפינת עבודה.
 

אילו סוגי שיש קיימים למטבח?

ניתן למצוא מגוון רחב של משטחי שיש שהם שימושיים ופופולאריים עבור מטבחים וביניהם: אבן טבעית, גרניט, נירוסטה, שיש מעובד, קוריאן, פורמייקה ועוד. לכל סוג של שיש יתרונות וחסרונות:

● שיש מאבן טבעית – שיש טבעי הוא אחד מסוגי השיש שנבחרים פעמים רבות בעקבות המראה החיצוני המרשים שלו שמתאים לעיצובי מטבחים רבים. החיסרון הגדול של שיש מאבן טבעית הינה העובדה שהיא נוטה לספוג כתמים ועל כן יש לשמור על נקיונה באופן קבוע. אם בוחרים בשיש מאבן טבעית בכל זאת רצוי לבחור במרקם מט ולא מבריק בכדי לא להבליט את הפגמים.

● שיש אקרילי – שיש אקרילי נותן מראה אסתטי ונקי מאוד, אך לא הטעם של כל אחד.

● שיש קוריאן – שיש שתחזוקתו מבחינת ספיגת כתמים היא מינימלית אך הרגישות שלו לחום גבוהה מאוד.

● שיש אבן קיסרשיש קיסר או אבן קיסר הינה מלכותית ובעקבות זאת היא תוכננה להיות עמידה ככל האפשר מכתמי שומן, שחיקה, שריטות וכו’. עם זאת היא רגישה לחום ויש להיזהר בהנחת כלים חמים עליה.

● שיש גרניט – אחד מהבחירות המקובלות ביותר עבור עמדת עבודה למטבח כיוון שהוא שומר על הברק הראשוני שלו לאורך זמן ועמידותו גבוהה.

 

אז איך בוחרים שיש למטבח?

● תקציב – התקציב תמיד יהווה שיקול בכל רכישה שהיא וגם בשיש למטבח. לכל סוג אבן שיש יש מחיר אחר והשאלה היא כמה כסף תרצו להשקיע בשיש למטבח. קחו בחשבון שמדובר בהשקעה לטווח הארוך. ישנם סוגים יקרים הרבה יותר מאחרים בעקבות איכות האבן הגבוהה, חשבו האם ההוצאה על האיכות הגבוהה ביותר שווה זאת. גם מותג ומוניטין פופולארי יכולה להקפיץ את המחיר באופן משמעותי.

● טעם אישי – הטעם האישי נותן קלף חזק במשחק בחירת השיש למטבח. כשהולכים בחנות מטבחים או חנות שיש, עברו על כל סוגי השיש, תגעו בהם, תרגישו אם המרקם שלהם נעים לכם לידיים, האם קרש חיתוך יתחלק על השיש או יעמוד יציב? האם הצבע והטקסטורה מוצאים בעינכם?

● עיצוב המטבח הנוכחי – חשוב לזכור, במיוחד כעושים שיפוץ ולא בונים מטבח מחדש, שיפוץ המטבח מצריך מכם להשקיע מאמץ על מנת להתאים את השיש לעיצוב הנוכחי של המטבח. אם עיצבתם מטבח כפרי עדיף להשתמש בסוגים המוגדרים חמים המשלבים גווני עץ, אם אתם עם מטבח מודרני שימוש בנירוסטה עבור שיש יכול להיות הבחירה הטובה ביותר וכן הלאה.

● פונקציונאליות – כאמור לעיל, שיש למטבח צריך לעמוד בדרישות פונקציונאליות לאורך זמן – הוא צריך להיות עמיד, קל לתחזוקה וניקוי, לא לספוג כתמים ולהיות כמה שפחות רגיש לשינויי חום-קור. כל סוג אבן שיש היא בעלת תכונות אופי אחרות. בדקו אילו צרכים הכי חשובים אצלכם מבחינת שיש המטבח ובחרו את האבן המתאימה.

 

ראייה לטווח ארוך

בתחום הבנייה ועיצוב הבית קיימים טרנדים ואופנות המשתנים תדירות ואתם רוצים לבחור בשיש שימשיך לשמש אתכם גם שנים רבות לאחר שהטרנד הנוכחי יתחלף באופנה חדשה. לפני שאתם קופצים על עגלת הטרנד החם השולט כיום בשוק, חשוב לשאול את עצמכם האם הלוק הספציפי הזה יהיה חינני ומרשים בעיניכם גם בעוד חמש או אפילו עשר שנים? האם סגנון העיצוב הנוכחי השולט כעת בשוק הוא פרקטי, והאם יישאר כזה לאורך השנים? האם הסגנון העכשווי באמת מוצא חן בעיניכם וקולע לטעמכם האישי? זכרו שהאופנות משתנות, באות וחולפות כמו עונות השנה, בעוד שאתם תישארו עם השיש שתבחרו היום עוד שנים רבות.

ייעוץ מקצועי

ייעוץ מקצועי יכול למנוע מכם לעשות היום טעויות שתצטערו עליהן בעתיד. אם אתם מתלבטים, בעל מקצוע שמבין בעיצוב מטבחים ומכיר את יתרונותיהם וחסרונותיהם של סוגי השיש השונים הקיימים יעזור לכם להתאים את השיש לצרכים ולטעם האישי שלכם. גם אם ברור לכם בדיוק מה אתם רוצים, בעל מקצוע יוכל לסייע לכם לאתר את החומר שיתאים בצורה הטובה ביותר למטבח שעליו אתם חולמים. בפנייה לייעוץ מבעל מקצוע חשוב לבחור באדם שקיבלתם עליו המלצות. אם מדובר ביועץ שבא מתחום העיצוב, בחרו באדם שאהבתם עבודות קודמות שלו. אם מדובר באיש שטח, בחרו במי שקיבל המלצות ופידבק על אמינות ומקצועיות מלקוחות קודמים. כמובן שניתן ומומלץ להתייעץ עם מי שממנו תרכשו את השיש, פעמים רבות ספקי השיש הם אלו שיוכלו לספק לכם את המידע המדויק ביותר, יתירה מכך, חברות רבות מעסיקות יועצים ומעצבים במיוחד למטרה זו.

פרקטיות מול אסתטיקה

כאמור, קיים מגוון רחב של סוגי שיש למטבח, הנבדלים זה מזה ביופיים, בעמידותם ובדרישות התחזוקה שלהם. כשאתם ניגשים לבחור את השיש האידיאלי למטבח שלכם, אתם נדרשים לשלב בין שאיפות אסתטיות וסגנוניות ובין פרקטיות ונוחות שימוש. חשוב לדאוג לאיזון המתאים בין יופיו של השיש, היוקרה שהוא משדר והתחזוקה הנדרשת על מנת לשומרו במצב טוב. מצד אחד – אין טעם לרכוש שיש יוקרתי ומרהיב אם כעבור מספר חודשים יופיו יתעמעם כיוון שבמטבח הסואן שלכם לא ניתן לשמור עליו ללא רבב. מצד שני – ביתכם הוא המקום לפרגן לעצמכם את הסביבה האסתטית עליה אתם חולמים ולא כדאי לוותר על השאיפות שלכם.

בדיקה מקדימה

כפי שצוין, בחירת שיש למטבח היא החלטה חשובה שתהיה לה השפעה על איכות חייכם בעתיד. החלטה כזו יש לעשות בשיקול דעת, ויש לאפשר לעצמכם לבחון את כל היבטיה השונים. כדי לאפשר לעצמכם לבחור את השיש המושלם עבורכם, בצעו כמה שיותר בדיקות שטח. בקרו בבתיהם של מכרים שבמטבחיהם סוגי שיש שונים, אל תתביישו לשאול אותם האם הם מרוצים מהשיש, מה דרישות התחזוקה של השיש, האם יש דברים שהיו משנים, והאם הם ממליצים על סוג השיש המצוי במטבחם. בחנו משטחי שיש שונים וכן עיצובים וגימורים שונים של ספי השיש. ניסיונם של אחרים יכול ללמד אתכם רבות.



Call Now Button